Blog

Melyik a legjobb online csatorna egy kezdő projekt számára?


 09.26.2016    IgenDebrecen Kommentek: 0

Ma már sokan tudják, hogy egy projekt sikere nem csak a termék vagy szolgáltatás minőségétől függ, hanem attól is, hogy az alapítók mennyire sikeresen tudják magát az ötletet eljuttatni a potenciális fogyasztókhoz.

A sok offline és személyes megoldás mellett az online világ számos olyan eszközt és csatornát rejt, amivel ezt a sales és marketing tevékenységet hatékonyan lehet végezni. A fő probléma azonban ott található, hogy ma már annyi csatorna és eszköz létezik, hogy követni is alig lehet őket. Ráadásul ezek évről évre változnak, átrendeződik a piac, megjelennek újak, eltűnnek régiek.

Gondoljunk csak bele, 3-4 éve még alig hallottunk az Instagramról vagy a Snapchatről, ma pedig meghatározó marketingeszközök sok cég és személyes márka számára.

Hogy lehet akkor mégis eligazodni ebben a zajban? Egyrészről nehezen, másrészről viszont érdemes hátrébb lépni egyet és megérteni, hogy ezek a megoldások hogyan kategorizálhatóak. Ha ugyanis ezt megtesszük, akkor sokkal jobban érhetővé válik, hogy például miként viszonyul egymáshoz a keresőoptimalizálás és a fizetett Adwords hirdetések, mire jó a Facebook és mire nem, mikor érdemes Snapchat-et használni és mikor Instagramot.

Mielőtt beleugrunk, hogy megcsináljuk a saját cégünk Facebook profilját, érdemes 3 kérdést tisztázni:

  1. Mi a projektünk célja az online jelenléttel?
  2. Mennyi pénzt tudunk elkölteni?
  3. Milyen erőforrást tudunk bevonni?

Ha ezt a három kérdést körültekintően átnézzük, akkor máris tisztább képet kapunk a lehetőségeinkről.

Az online marketing jelenlét esetében 4 nagy célt lehet meghatározni:

  1. Brandépítés: márka megismertetése a piaccal
  2. Edukáció: felhasználók, fogyasztók oktatása
  3. Oldallátogatottság növelése: forgalomterelés
  4. Értékesítés: eladások növelése

Ezeket a célokhoz pedig jellemzően különböző csatornákat szoktunk rendelni.

Ha a csatornákat akarjuk listázni, akkor ezt a 9 nagy kategóriát határozhatjuk meg:

  1. Konverzióoptimalizálás (CRO)
  2. Keresőoptimalizálás (SEO)
  3. Email Marketing
  4. PPC kampányok (kattintás alapú online hirdetések)
  5. Partnerprogramok (affiliate)
  6. Virális kapmányok
  7. Display hirdetések (reklámok, bannerek)
  8. Közösségi média
  9. Online PR

És a különböző marketing eszközök ezek alá a csatornák alá tartoznak. A közösségi médiába sorolható a Facebook, a Twitter, a Snapchat, az Instagram vagy épp a Google+ is. Tehát amikor azt látjuk, hogy újabb és újabb marketing eszközök jönnek és mennek, akkor érdemes azt megvizsgálni, hogy a 9 csatorna közül ez melyikbe tartozik.

A csatornákat ugyanis viszonylag jól lehet párosítani a projekt céljaival és a rendelkezésre álló budgettel.

Ha brandet szeretnénk építeni:

  • És sok pénzünk van, akkor: érdemes fizetett hirdetéseket és reklámokat futtatni
  • Ha kevés pénzünk van, akkor: közösségi médiával kezdeni és partnerprogramokat indítani

Ha edukálni szeretnénk:

  • És sok pénzünk van, akkor: költsünk reklámra, közösségi médiára és tervezzünk virális kampányokat
  • Ha kevés pénzünk van, akkor: közösségi médiával és online PR-al, kisebb és ingyenes sajtómegjelenésekkel próbálkozzunk

Ha oldallátogatottságot akarunk növelni:

  • És sok pénzünk van, akkor: költsünk PPC-re, profi SEO-ra és virális kampányokra
  • Ha kevés pénzünk van, akkor: közösségi médiával és alap szintű keresőoptimalizálással próbálkozzunk

Ha értékesíteni szeretnénk:

  • És sok pénzünk van, akkor: költsünk konverzióoptimalizálásra (CRO), profi SEO-ra és email marketingre
  • Ha pedig kevés pénzünk van, akkor: alap szintű email marketinggel és SEO-val próbálkozzun

 

sales

Vagyis egy induló projekt során mindig azt tisztázzuk először, hogy mi is a célunk, azt követően határozzuk meg a rendelkezésre álló budgetet a versenytársakhoz képest és utána jelöljük ki a fő csatornákat. Ha ezzel megvagyunk, akkor jöhet a következő lépés, amikor már a csatorna alá tartozó eszközöket választjuk ki.

A témáról bővebben ebben a posztban olvashatsz angol nyelven.

A cikk szerzője Papp Gábor a thepitch.hu és a mentorship.hu alapítója, valamint az !gen Debrecen előadója.

Share this...
Email this to someoneShare on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0

További bejegyzések

Mentes Szemmel logo

Szemléletformálás a mentes élelmiszerek világában

Biztosan mindenki ismer valakit, aki valamilyen ételallergiával küzd a[...]

Tovább olvasom

10-ből 9 alpaka nem tudja, mit csináljon szombat este…

...avagy íme az App, amivel Frodó odatalált Bilbó születésnapi[...]

Tovább olvasom

Bútorokat alkotunk újra – Retrotive stúdió

A bútorokról sokan, sokféleképpen gondolkodunk. Van, akinek a fotel csak[...]

Tovább olvasom

Halinba, az emlékeid jövője

A legfontosabb emlékeid megörökítése biztosan nagyon fontos a számodra[...]

Tovább olvasom

A megvalósítás első lépcsőfoka vagy egy ötlet mészárszék? – rajtad áll!

A címben található kérdés jellemzi talán legjobban az Igen Debrecen[...]

Tovább olvasom
VISSZA A LISTA OLDALRA